Zaměstnanost byla hlavním tématem i v roce 2010

Centrum poradenství a zaměstnanosti IQ Roma servis, o.s. spolupracovalo v roce 2010 s 890 klienty, s nimiž proběhlo více než 4 000 kontaktů. Oblasti zaměstnanosti se týkalo 37 % kontaktů z celkového počtu. V otázce zaměstnanosti došlo ke kontaktu s 393 klienty, z nichž si více než 60 našlo zaměstnání.

Práce s počítačem je nezbytná
Klienti centra poradenství a zaměstnanosti mají často zhoršený přístup k počítači a internetu, proto se pracovnice zaměřily právě na tuto oblast. Klientům pomáhaly pracovat s počítačem, díky čemuž bylo v průběhu roku s klienty napsáno 131 životopisů. Pracovnice s klienty průběžně pracovaly na zlepšení kompetencí (nácvik telefonních rozhovorů, nácvik vlastních pohovorů, práce s PC, e-mailem, textovým editorem).

V oblasti zvyšování kompetencí klientů proběhlo celkem 201 kontaktů. Někteří klienti, kteří se učili pracovat s počítačem v rámci poradny, již používají internet zcela bez pomoci pracovnic a pravidelně navštěvují internet café a Knihovnu Jiřího Mahena.

Široké spektrum poradenství
Dalšími významnými oblastmi, v nichž Centrum poradenství a zaměstnanosti poskytovalo v roce 2010 služby, je problematika bydlení a zadluženosti. V oblasti bydlení v roce 2010 proběhlo 715 kontaktů s 278 klienty. Otázka zadluženosti byla diskutována s 357 klienty v rámci 707 kontaktů.

Pracovníci však s klienty řeší i problematiku týkající se sociálního zabezpečení (315 kontaktů), rodinných a mezilidských vztahů (276 kontaktů) a také oblast patologických jevů (156 kontaktů).